AGV K3, integraalhelm, Mat-Grijs, M
AGV K3, integraalhelm, Mat-Grijs, M

AGV K3, integraalhelm, Mat-Grijs, M

201,-Vergelijk prijzen
Selecteer een versie
Laagste prijs inclusief verzending
Motoin.de
Shopscore(696)
201,-
249,95
€9,90Levertijd: Direct leverbaar
M
Snelste levering
bol.com
Shopscore(39k+)
227,66
GratisOp werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende dag in huis

Specificaties

EAN8051019559135
MerkAGV
MaatM
SoortMotor

Beschrijving

De iconische AGV integraalhelm voor op de weg, veelzijdig en veilig, geschikt voor elke rijstijl, met ingebouwd zonnevizier. Een AGV icoon, evoluerend naar perfectie. K3 is AGV s integraalhelm die alle kenmerken van een veelzijdige, veilige helm naar een uitmuntend niveau tilt. Aerodynamica Geoptimaliseerd voor alle rijposities Schaalvorm ontworpen om aerodynamische prestaties te maximaliseren en 0 dynamisch gewicht te hebben bij 130km/h (80 mph) Interieur 2Dry: onmiddellijke zweetabsorptie Embracing nekrol profiel Pasvorm speciaal ontworpen om een bril te kunnen dragen Geen hechtingen op gevoelige plaatsen Frisse en gladde ademende stof Verwisselbare wangkussentjes tussen alle maten Klaar voor algemeen communicatiesysteem Verwijderbare en wasbare interieurs Shell 3 schaalmaten Collarbeen veilig profiel Hoge weerstand Thermoplastic Multi-dichtheid EPS ontwikkeld in 4 maten Ventilatie 1 achterste afzuigkap 4 ventilatieopeningen vooraan Verstelbare ventilatieopeningen Visor 100% Max Vision Pinlock inbegrepen 190° horizontaal gezichtsveld Anti-kras Anti-fog Geïntegreerde anti-kras zonneklep, verwijderbaar zonder gereedschap Micro-openingssysteem Multistep viziermechanisme Gepatenteerd extra quick release systeem UV-bescherming Extra vizierstap voor stadspositie vasthoudsysteem Staal micrometrisch Inbegrepen accessoires Pinlock lens Windbeschermer Gewicht 1.500 gr. bij de eerste schaalgrootte Homologatie ECE 22-06 Veiligheid is niet genoeg Elke AGV helm moet uitblinken in bescherming, prestaties en comfort. Naast de voorschriften en de verwachtingen is aandacht voor elk detail een obsessie, die de betekenis van perfectie steeds verder oprekt. Dat is hoe Extreme Safety is ontstaan. Dit exclusieve AGV ontwerp protocol zorgt voor de ultieme balans van alle componenten door de productieprocessen, keuze van materialen en functioneel ontwerp. Het eindproduct overtreft de certificeringseisen, want elke helm moet testen doorstaan die nog veeleisender zijn. Nieuwe veiligheidsnormen bepalen, niet alleen volgen: zo worden legendes gemaakt. Schokabsorptie Stootbescherming is een van de strengste beoordelingscriteria voor Extreme Safety. AGV helmen zijn ontworpen om de homologatie-eisen te overtreffen en een hoger veiligheidsniveau te bieden. AGV garandeert dit door tests uit te voeren waarbij ze aan veel hogere belastingen worden onderworpen dan de certificerende instanties. De strengste wetgeving vereist een impacttest op 6 verschillende punten met een snelheid van 7,5 m/s. AGV helmen worden getest op maximaal 15 verschillende punten, inclusief het vizier, met een snelheid van 8,5 m/s. Het eindresultaat zijn G*- en HIC*-waarden die tot 50% meer bescherming bieden dan de drempelwaarden die vereist zijn voor ECE-homologatie. *G - Dit is de meting van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht. Het geeft de schokabsorptiecapaciteit van een helm aan: Hoe lager de waarde, hoe groter het absorptievermogen van de helm, waardoor er minder kracht op het hoofd van de rijder wordt overgebracht. *Hic - Dit is de waarde van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht, gemeten over een tijdsduur die een echte val simuleert. Deze test wordt gebruikt om de kans op mogelijk hersenletsel na een botsing te beoordelen. Hoe lager de HIC-waarde, hoe hoger de beschermende capaciteit van de helm s, wat resulteert in meer veiligheid voor het hoofd van de rijder. Botsingsgebieden Om de schokabsorptiecapaciteit te meten, vereist de strengste wetgeving ter wereld een botsproef op 6 gedefinieerde punten op een helm, exclusief het vizier, met een snelheid van 7,5 m/s. Het AGV Extreme Safety protocol vereist tests tot 15 punten bij een snelheid van 8,5 m/s. Dit zorgt ervoor dat superieure bescherming overal wordt gegarandeerd, niet alleen op specifieke punten, waaronder het vizier. Zijbescherming Wij zijn geobsedeerd door het ontwerpen van het kleinst mogelijke viziermechanisme. Het gaat niet om esthetiek. Het viziermechanisme kan niet worden afgedekt door de schaal of de EPS-voering, waardoor het een zwak punt wordt bij een impact. Tegelijkertijd maakt een zeer klein mechanisme het mogelijk om een vizier te monteren dat breder is aan de zijkanten, waardoor het perifere zicht en het vermogen om obstakels en potentiële gevaren te zien die de motorfiets zouden kunnen raken, worden vergroot. AGV helmen hebben viziermechanismen die tot 70% kleiner zijn dan het marktgemiddelde. Veiligheid is geen detail. Elk detail maakt het verschil. Collarbeen veilig profiel AGV is geboren uit de racewereld, waar snelheid en extreme omstandigheden veiligheid nog crucialer maken, zodat kampioenen zowel elkaar als hun eigen grenzen kunnen passeren. AGV heeft een speciaal sleutelbeen veilig profiel uitgevonden dat nu door velen in de racerij wordt gekopieerd. Het maakt een aanzienlijke vermindering mogelijk van het risico dat de helm bij een impact het sleutelbeen verwondt. Deze voor het circuit ontwikkelde oplossing is nu beschikbaar voor elke rijder die op zoek is naar perfectie. Veiligheid in vorm In meer dan 70 jaar ervaring op de hoogste niveaus van de wereldcompetitie, hebben we’het verschil gezien dat kan worden gemaakt door een helm die’aerodynamisch en stabiel is, zelfs bij hoge snelheden, wat de vermoeidheid van de nek minimaliseert. Ultravision - Perifeer zicht Onbelemmerd zicht maakt volledige controle mogelijk. AGV neemt de oogkleppen van helmen af. De kleinere viziermechanismen en de vorm van de helmschaal maken een einde aan een beperking die de meeste helmen op de markt gemeen hebben. De helmconstructie van AGV laat een perifeer zicht toe tot 190°. Door deze geweldige prestatie zie je eerder en beter wat er aan de randen van je gezichtsveld gebeurt: obstakels, bochten, voertuigen, de concurrentie. Controle betekent veiligheid en vertrouwen. Verticaal zicht Professionele rijders weten als geen ander dat, wanneer je ingestopt bent, je ogen naar boven gericht moeten zijn om te zien wat er om je heen gebeurt. In die positie vormt de bovenrand van de helm een beperking van het gezichtsveld, vaak een zeer gevaarlijke. Velen gebruiken handgemaakte oplossingen om de helm te verhogen, zodat veiligheid op de tweede plaats komt. AGV-helmen zijn ontworpen om een groter verticaal gezichtsveld te garanderen dan een gemiddelde helm, geoptimaliseerd volgens de rijpositie die bij het type helm hoort, of het nu gaat om race-, sport- of toerhelmen. Dit besluit verhoogt de prestaties en de controle, om veilig voorbij de obstakels te kijken. Zichtkwaliteit Visors zijn gebogen glazen, die vervormingen kunnen veroorzaken die leiden tot mentale vermoeidheid op het niveau van de hersenen en de prestaties in gevaar brengen, net als een slechte bril. AGV helmvizieren zijn in Optische Klasse 1, de hoogst mogelijke. Dit garandeert dat reflectie en vervorming worden geëlimineerd, voor een betere visuele kwaliteit. Het gebruik van een Optische Klasse 1 vizier betekent dat uw hersenen nauwkeurige visuele informatie ontvangen. Helderheid en diepte van het zicht betekenen concentratie, precisie en snelle reacties. Veiligheid zit ook in het oog van de toeschouwer. Antifog prestaties AGV vizieren zijn uitgerust met Max Vision Pinlock®. Max Vision heeft geen negatieve invloed op de optische kwaliteit van AGV’s brede vizieren, zodat maximaal zicht in alle omstandigheden gegarandeerd is. Er is totale controle over de weg, altijd. Aerodynamische stabiliteit De wind bepaalt de vorm. De wigvormige kin is ontworpen om weerstand te verminderen en door de lucht te snijden. De aerodynamische aanhangsels stabiliseren de helm bij hoge snelheden en verplaatsen de turbulentie naar buiten. Of het nu gaat om touring, sport of racen, elke AGV helm is ontworpen in een windtunnel, voor stabiliteit en zodat rijders vol vertrouwen kunnen zijn in al hun meest extreme rijomstandigheden. Dynamisch gewicht Het bestuderen van verschillende vormen in een windtunnel maakt het mogelijk om het gewicht van een helm te verminderen in overeenstemming met de snelheid waarmee de helm door een vloeistof zoals lucht beweegt. Z-lift – de neiging om omhoog of omlaag te duwen in beweging – kan worden gebruikt om een helm’s statische gewicht te compenseren zodat hij letterlijk zweeft. Naast hun extreem lage gewicht maken AGV-helmen gebruik van dit principe om de vermoeidheid van de nek tijdens het rijden te verminderen. De K6 is bijvoorbeeld al lichter bij 90 km/u. Bij 160 km/u is de Pista GP RR gewichtloos. Ventilatie Heruitvinden van ventilatie leek een onmogelijke taak. We hebben het gedaan door rekening te houden met de snelheid van de lucht die door de helm stroomt, niet alleen met de hoeveelheid. De voorste luchtopening – een onderscheidend kenmerk van AGV-helmen – benut het punt van de helm waar de impact van de luchtstroom het grootst is om een hoge inlaatdruk te genereren. De luchtkanalen van de AGV racehelmen, zoals op de Pista GP RR, vergroten het luchtvolume in het onderste deel van de helm, waardoor het comfort en de ventilatie zelfs in extreme omstandigheden worden verbeterd. Venturi-effect Het Venturi-effect levert een grote bijdrage aan de ventilatie. AGV helmen zijn ontworpen om lage druk te genereren in het achterste afzuiggedeelte, waardoor een vortex effect ontstaat dat de snelheid van de overgang van binnen naar buiten de helm exponentieel verhoogt, waardoor de warmteoverdracht verbetert. Superieur comfort AGV interieurs zijn gemaakt van extreem hoogwaardige materialen, ontwikkeld voor de soepelste en meest comfortabele helm pasvorm mogelijk. Alle AGV helmen zijn ontworpen om zweet en vocht extreem snel te absorberen, voor maximaal comfort en concentratie op de weg. De lederen of stoffen buitenprofielen zijn waterafstotend, zodat de binnenvoering zelfs bij extreem zware regenval niet nat wordt. Customization is een kenmerk dat een obsessie voor details nog verder doorvoert. Het gepatenteerde AGV omkeerbare kroonkussen maakt een keuze voor een warme stof of een koelere, afhankelijk van het klimaat en de voorkeur van de rijder. Onderzoek naar materialen Het is niet genoeg om te kiezen voor verfijnde grondstoffen en geavanceerde componenten. Elk onderdeel, elk mechanisme en elk detail is ontworpen om zo effectief mogelijk te zijn in combinatie met de anderen en de allerbeste prestaties te leveren in alle omstandigheden. Dit is de echte essentie van Agv. Dit is de authentieke perfectie van de obsessie. Noot Let op, zolang er niets anders in de artikelomschrijving staat: Alle helmen worden standaard alleen met de ECE certificering geleverd, ook als deze anders wordt weergegeven. Alle helmen met een vizier worden standaard met een helder vizier geleverd, ook als dat anders wordt weergegeven.